De vijf natuurgerichte principes:

• Energie

In ons lichaam ontstaan regelmatig blokkades deze kunnen ontstaan door een verkeerde lichaamshouding maar ook wanneer er mentaal een te hoge belasting is ontstaan.
    Bij een behandeling worden de blokkades verbroken en de energiestromen weer opgewekt.
  • Prikkeloverdracht

Bepaalde massagetechnieken geven een reflectorische reactie in onze zenuwen waardoor het lichaam bepaalde stofjes gaat aanmaken bv. histamine (stimulering doorbloeding, ontstekingsremmend en pijndempend) serotonine (gelukshormoon betrokken bij stemming), endorfine ( lichaamseigen pijnstiller) enz.
    Het doel hierdoor is een betere balans te creƫren in het lichaam en om pijn te bestrijden.
  • Drainage

Door de massagetechniek op de huid ontstaat druk in weefsels, bloedvaten en lymfestromen. Hierdoor ontstaat een stimulering van de bloedcirculatie en lymfestroom.
    Giftige stoffen die zich in het lichaam hebben opgeslagen worden sneller afgevoerd.
  • Voeding

We weten allen dat we gezond moeten eten om fysiek een goede conditie te behouden maar mentaal is een goede voeding ook van belang.
    Allergieƫn zijn algemeen bekent. Soms zijn ze goed te herkennen via de huid, neus of ademhaling. Soms zijn deze minder goed te herkennen en stapelt het zich op in je lichaam na verloop van tijd begin je hierdoor klachten te ontwikkelen.
  • Psyche

Mentale overbelasting geeft lichamelijke klachten.
    • Hoog ervaren werkdruk
    • Conflicten
    • Emotionele gebeurtenissen
    • Rationele problemen
    • Verlies van dierbaren
    • Ernstige ziekteprocessen

Het lichaam geeft regelmatig signalen van overbelasting. Het is van belang om deze signalen te herkennen in plaats van ze te negeren zo kan er een ketenprobleem voorkomen worden.